duminică, 23 noiembrie 2014

Ce e fericirea?


FERICÍRE, fericiri, s. f. Stare de mulțumire sufletească intensă și deplină. ◊ Loc. adv. Din fericire = printr-un concurs de împrejurări favorabile. –V. ferici. 

Sursa: DEX 2009


Daca ne luam dupa definitia DEX-ului nu obtinem mare lucru. Dar daca intrebi vreo 20 de oameni ce inseamna din punctul lor de vedere fericirea vei obtine fel de fel de variante, toate diferite. De aici putem intelege ca fericirea, ca si concept, nu poate avea o singura definitie. Mi-am rugat toti prietenii apropiati sa imi spuna ce inseamna fericirea pentru ei si sa imi dea si o poza care ii reprezinta sau ii face fericiti. Asa ca mai jos am sa va fac cunostiinta cu fericirile unor oameni diferiti si frumosi. *Printre ei au fost persoane care nu au dorit sa li se publice numele, din motive personale* 


  ,,Fericirea pentru mine sunt persoanele dragi: familie, prieteni, iubit si necunoscuti, care au nevoie de un dram de iubire, toti stransi intr-o inima mica din care se revarsa bucurie gandindu-se la ei. Privirea din ochii lor atunci cand ii fac sa zambeasca, imbratisarile lungi si sufocante, lacrimile care nu se varsa singure, discutiile pana tarziu in noapte, problemele spuse in taina care isi gasesc vindecarea intr-un cuvant si o strangere de mana. Fericirea de a sti  ca la orice ora din zi cineva acolo te iubeste si se gandeste la tine, la cursul vietii tale, la trecutul, viitorul si prezentul tau. Si te pazeste de a fi singur si uitat in lume, te pazeste de durere, suferinta si amagire. Daca ai o mana de persoane carora sa le daruiesti inima ta, si ei sa ti-o daruiasca pe a lor, esti implinit.''- Andreea



  ,,Fericirea este libertatea pe care o ating atunci cand imi inchid ochii si cant pentru mine ca si pentru o sala plina. Unul dintre visele mele, sa cant pentru o audienta mare. It's the little things that matter...''- Nistor



  ,,Fericirea o vad in tot ce misca sub soare. O gasesc in fericirea semenilor mei. Adevarata ei forma nu sta un timp determinat, ci o se intinde pe o perioada mai lunga. Cine spunea ca fericirea se gaseste in lucrurile mici stia foarte bine ce graieste.''- Gabi



  ,, Fericirea este atunci cand te trezesti intre oameni super cu care sa te simti bine oriunde, oricand. Este acel moment in care realizezi  ca totul din jurul tau este cum iti doresti, este perfect. Este clipa in care nu mai ai nevoie de cuvinte.Va intelegeti perfect doar din zambete sau semne. Oricat ar dura aceste momente, ti le vei aminti toata viata pentru simplul fapt ca ai avut pe cineva cu care sa razi.''- Andrei



  ,,Fericirea este momentul in care vezi toti oamenii pentru care ai ales sa mai traiesti zambind. Sau atunci cand cineva te ia in brate si isi pune mainile in jurul tau si isi misca palmele pe spatele tau si te strange ca si cum ar incerca sa deveniti o singura persoana. Ce pot sa spun.. imi plac imbratisarile.''- Anto



 ,, Soo, fericirea pentru mine e momentul ala in care stai langa o persoana fara sa vorbiti si cu toate astea stii ca va ganditi la acelasi lucru, si stii exact ce simte fiecare dintre voi. E momentul ala in care te uiti pe geam cu cafeaua in fata si iti aduci aminte ce gandeai si cum te simteai in urma cu cativa ani.. nu stiu, fericirea sunt momentele alea minuscule care te fac sa realizezi cat de mult inseamna cineva sau ceva pentru tine.''- Laura Ene



  ,,Fericirea este viata in sine. Doar faptul ca putem respira, merge, vorbi ar trebui sa ne bucure.''- Maria

 ,,Fericirea e abstracta pentru mine, ca un ideal. De obicei stand cu grupul nostru la scoala inseamna fericire. Iar practic cand nu sunt cu voi nu imi ating idealul. Iar cand nu imi ating idealul nu pot fi fericit.. Uite poza asta, desi e de la concert.. nu am poza cu voi''- Matei



 ,,Hmm, pai e foarte usor pentru mine. Fericirea o ating  in cele mai banale momente posibile. Cand stiu ca prietenii mei se pot baza pe mine, cand eu ma pot baza pe o persoana, cand persoana de care imi place imi spune ceva( de obicei, cad pe spate). Daca vrei si un exemplu concret, il bag in discutie pe prietenul meu Iorga. In a 9-a s-a gasit o saptamana sa fie groaznica pentru ambii. Si ne-am gandit, hai ma la mine ca asta e, iti dai si tu seama ca am uitat de tot si de toate si putem sa spunem ca eram fericiti.''- Anonim



 ,, Ce este fericirea pentru mine? Fericirea e un alt tip de religie. Atat iluzionista cat si ireala. Avem nevoie de religie ca sa ne explicam ce nu intelegem in viata de zi cu zi. In acelasi mod avem nevoie de fericire ca sa uitam de culoarea monotona, stearsa si rece in care traim fiecare zi. Este o definitie... nimic mai mult. O definitie inventata cu acelasi scop ca si credinta... sa ne oferim iluzii prin dansele. Ambele sunt de diferite tipuri... in ambele multi isi pun baza... din cauza amandurora vor cadea in depresie, cand ele vor disparea, dezamagiti multi.''- Rares

  ,,Sa fiu pe scena. Sa ma simt iubita. Sa nu gandesc. Sa ma uit la mare. Sa miros lumanari. Sa simt ca cei din jurul meu sunt fericiti. Sa fiu inconjurata de oamenii pe care ii iubesc. Sa calatoresc.''- Roxana



  ,,Fericirea este o seara petrecuta la Starbucks cu cineva drag. Sau o melodie mai mult decat comuna pe care o cant in pauze la scoala, impreuna cu prietenele. Sau un cadou bine nimerit, primit ori oferit. Sau sa rezolv o problema la chimie in minutele imediat inainte de a adormi si sa ma ridic din pat, sa o scriu pe caiet. Sau sa primesc o ciocolata calda fara sa fie nevoie sa cer. Fericirea e un fir extensibil, cu care coasem nasturii clipelor pe panza vietii noastre, este totalitatea momentelor care ne fac sa fim recunoscatori ca ne-a fost insuflat spiritul vietii, poate chiar, mai simplu zis, un mod discontinuu de a trai.''- Sara




 ,,Bucurie. Relaxare. Liniste. Mama. Asta e tot.''- Razvan

 ,,Fericirea pentru mine este atunci cand pot sa fac pe cineva trist sa rada. Atunci cand pot sa daruiesc cuiva ceva ce nu isi poate permite sau pur si simplu un cadou. Sunt fericita atunci cand sunt impreuna cu familia si vorbim despre amintirile frumoase pe care le avem. Fericirea este atunci cand cineva iti spune ca i-ai inseninat ziua.''- Anonim

 ,,Fericirea pentru mine este momentul cand iti dai seama ce buni prieteni ai langa tine, este momentul in care te simti in largul tau intr-un cerc si razi si iti dai seama ca nu te mai gandesti negativ. Fericirea este o familie unita si sanatoasa. Fericirea apare dupa succesele profesionale, dupa un  mic ajutor oferit cuiva si atunci cand observi lucrurile mici in viata. Daca te uiti doar la momentele cruciale, uiti sa te bucuri de detalii. Si mai mult, esti fericit atunci cand faci pe cineva fericit. Fericirea este iubirea adevarata si impartita si caldura din ochii oamenilor.'' - Laura Isbasoiu


 ,,Sa fiu cineva si sa fac ceva. sa am persoane deasupra carora sa ma plasez - cat mai multe posibil. Persoane care sa imi recunoasca si sa imi aprecieze calitatile. Care sa apeleze la mine sa ii ajut. Care sa imi ceara sfatul. Plasarea mea in acel punct sa fie strict rezultatul muncii si eforturilor mele. Sa nu fiu in viata inca o picatura de apa in ocean. 
Asta e principalul meu tel in viata, iar fericirea inseamna sa il ating.

Asta, si sa nu se faca ora cu diriga.''- Para


 ,,Consider fericirea a fi unul dintre cele mai bazice sentimente umane, dar si unul dintre cele mai greu de explicat. Este ceea ce simti atunci cand primesti ceea ce ti-ai dorit, cand iti privesti rodul muncii, cand o problema se rezolva, cand vezi persoana indragita... dar, defapt, fericirea este doar o punte intre alte sentimente, precum iubirea si, de ce nu, dezamagirea. Ea este o tragedie care determina sinele sa intre intr-o stare de euforie, ireala si rupta de concret, dar care usureaza impactul efemeritatii umane pentru o perioada de timp. O distragere necesara care ne usureaza viata si ne-o coloreaza, fara de care nu am putea exista. Mazgalelile mele ma fac fericita.''- Ioana





,,Fericirea pentru mine e să nu fie cineva mai puțin fericit ca mine.''- Radu Nedelea


,,E o floare in par. E ciocolata. E un cantec la chitara, intr-o seara cu stele in ochi. Sunt feţele zambitoare ale unor idioti pe care ii iubesti. E un sarut pe obraz. E o carte buna intr-o zi cu ploaie... nu e o definitie, e o adunatura pestrita de 'atunci cand', si cu cine, si cu ce. E si serotonina, dar ma rog.''- Sofia




 ,,Fericirea, let`s see. Undeva departe de lume, intr-un colt de natura uitat, cu el de mana si sa fie racoare si toamna insorita si duminica infinita.'' - Anonim





,, Cel mai recent lucru care m-a facut fericit a fost ca am luat traseul..chiar ieri. A fost super sentimentul pe care l-am avut in momentul in care a spus politista ca am trecut. Nu mai conta nimic altceva. Cred ca fericirea e starea pe care o cauta toata lumea peste tot. Ea nu dureaza mult, dar are impact(pozitiv) super mare.''- Bobo



,,Fericirea pentru mine e cand ajung tarziu acasa si te gasesc in patul tau dormind si te pup pe frunte. As vrea sa te trezesc sa iti aud vocea, sa imi povestesti ce se mai intampla, dar nu ma lasa inima sa iti stric somnul.''- Mama( Nicole)



Deci, cam asta a inseamna fericirea. Fericirea pentru mine este faptul ca am putut sa aflu ce e fericirea lor, sa pot sa ma pun in locul lor si sa ma intreb daca vreodata fericirea lor a fost si a mea. Sunt toti oamenii care au aparut aici, anonimi sau nu... si multi altii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu